en daar gaan we weer. - Reisverslag uit Vermontville, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu en daar gaan we weer. - Reisverslag uit Vermontville, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu

en daar gaan we weer.

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 December 2012 | Verenigde Staten, Vermontville

En ja om jullie op update te houden, hier is mijn volgende verslag.

intussen merk ik dat het steeds lastiger word om nederlands te schrijven/praten. denken doe ik tegenwoordig ook in het engels( wat eigenlijk best eng is)

sinds 2/3 weken is de nieuwe school periode dus begonnen, en na deze weken gaat het supergoed! goede cijfers tot nu toe.
ik ben niet helemaal blij met mijn laaste lesuur ; current events.
dat gaat over het nieuws. waarbij ik elke week een heel verslag moet maken over wereld, nationaal, en lokaal nieuws. heel veel werk...

dit zou dus de maand moeten worden waarbij ik het meeste heimwee krijg en naar huis wil, tot nu toe nog niet zo veel last van gehad en we zitten al op half december , proud of myself!

het eerste weekend van december was marielisa's verjaardag , dus dat hebben we geviert met ons vriendengroepje. Lekker taart gegeten , naar de bioscoop geweest en natuurlijk just dance gespeelt ,waarbij dit keer de kerstboom op schudden stond...
ik dacht dat ik z'n beetje alles wel gezien had in amerika en alle gekke dingen al had meegamaakt maar dinsdag avond hadden we op school donkey basketball, ja de vertaling klopt helemaal; basketball op ezels.
mike & sebastian hadden zich in geschreven dus we zijn gaan kijken.
natuurlijk wist ik niet goed wat ik me erbij moest voorstellen , natuurlijk ezels, maar hoe ga je in godsnaam scoren met die ezels die geen meter willen lopen.
nou die avond heb ik me toch hard gelachen. het was zo grappig. ezels sleuren je over de hele gymzaal, paar blauwe edele delen , en natuurlijk bleven ze stilstaan als je wilde lopen.

diezelfde week kreeg ik een brief binnen, leuk een brief van thuis!
was het een brief van mezelf, jaja. Ik had op mijn orientatie kamp in juni de opdracht gekregen om een brief naarmezelf te schrijven een soort ''steunbrief'' als je een dip had, en die hadden ze nu opgestuurd. geloof me het is raar om een brief terug te lezen die je naar jezelf schrijft.

het weekend daarop hadden we een international dinner van de organisatie in amerika, het was zo'n beetje de hele groep die we ook hadden met het kamp in september.
we moesten allemaal wat eten meenemen uit ons eigen land.
natuurlijk had ik geen idee wat te maken, dus ik dacht laat ik maar panenkoeken doen! nou wat een ramp.... ik ben dus geen goede pannenkoekenbakster! hahaha.
dus maar pepernoten gegbakken, maarja die zijn natuurlijk niet zo lekker als je ze gewoon koopt..
maar wat hadden we veel eten, ik wist niet wat ik er van voor moest stellen, maar er waren heel veel tafels allemaal heel mooi en schattig versiert. iedereen had eten mee genomen, veel chinees & mexicaans eten, maar ik heb veel dingen geprobeerd. #proud #2.
we kregen aan het einde allemaal een leuke kerstbal met onze naam er op voor thuis ben er blij mee!
we waren niet al te laat thuis dus marielisa en ik besloten een film te gaan kijken die mike had gegeven voor haar verjaardag, Dear John. ik had de film al is eerder gezien en wist dat die romantisch en verdrietig was, maar zoo zielig kon ik me niet meer herinneren. dusja we eindigde beide snikkend en huilend op de bank. komt sandra de woonkamer binnen lopen. och meiden is de film zo zielig? onze make -up zat letterlijk overal op ons gezicht.

afgelopen week is er niet zo heel veel interessants gebeurt, ik ben al 3 weken aan het aftellen voor de kerstvakantie, kan gewoon niet meer wachten heb gewoon even de rust nodig.

12-12-12.
in lunch heb ik van de week chocolade melk over mijn lichte nieuwe broek heen gekregen met dank aan sebastian die zo handig was om niet te kunnen drinken. laten we zeggen dat het over m'n benen zat & een gedeelte op mijn kont , heeeeerlijk om daarmee voorschut op school te lopen..
in engels kregen we de opdracht om een verhaal te schrijven , mocht alles zijn. Mariana en ik hebben ons dus uitgeleefd in een fantasie verhaal en hopen nu op een A als cijfer! hahaha.
verder heb ik eindelijk mijn senior kleren binnen gekregen die ik had besteld eerder dit jaar.
niks mega's gewoon een shirt en een joggingsbroek met Senior '13 erop. gewoon leuk als aandenken!
woensdag zijn sandra en ik begonnen met onze joga lessen! jaaaaa joga, wat een verrassing hadden veel mensen vast niet van mij verwacht.
eigenlijk is het veel moeilijker dan het eruit ziet, maar voor mijn ademhaling en schouders is het beter. ook voor sandra met haar schouders hopen we dat dit werkt. natuurlijk hadden we de hele week grappen over elkaar gemaakt hoe we woensdag gingen overleven, maar het is goed gegaan, behalve dat iemand toen we in een rare houding zaten een scheet moest laten, heel leuk...
dit weekend hebben we niet heel veel gedaan, vandaag alleen naar de mall in battle creek geweest met mariana, marielisa & maria voor onze kerstcadeau's!

ik denk niet meer dat ik voor kerstmis/oud en nieuw schrijf dus allemaal alvast een Merry Christmas and a happy 2013 !!







  • 17 December 2012 - 09:48

    Eddy:

    Hey girl next door,

    since your dutch is getting harder and harder, I thought I'd give you a hand by e-mailing you in mijn beste inglisch.

    All is well here in our beautifull little flat country. Dad helped me out setting up all the X-mas lights on the bridge. I'm a little immobile at the moment due to a hernia in my right groin. Hahaaaa, I wonder if you know what that is. But the term liesbreuk gets some bells ringing I reckon eh (Scottisch accent off) The family misses you but do allright, so keep your head up. Bet you miss em too but eh...who gets to live in another country and learn so much about another culture, life, "stuff" and even think English. Probably the only country to have donkeybasketball. Ohh well, Americans ;-). Maybe we could get some important olympicsguy to promote and integrate it, who knows....
    Speaking of other cultures, we won't be here when you get back. (Don't hesitate to see a shrink in order to cope with this news)
    We're moving to Aruba for a few years in about 5 months or so. It's workrelated and for details on the operation speak to mum and dad on Skype or whatever.
    Anyway, it's good to hear your grades go up. English improves, you find your spot and you get better and better, although the weekly essay on current events is pretty F*&%#$ UP...uhm pretty darn annoying.
    We are doing good. Storm, your smallest neighbour, is attending school for four weeks now and settling in. Vloer (?!) is doing great as usual.

    I hope we make it to Christmas considering the horiffic Mayan prophecy (calender ends december 21st 2012, thus world ends, quite logical)

    So therefore our premature Merry X-Mas to all and a happy new year. (Better be safe than sorry)




  • 17 December 2012 - 23:33

    Hennita:

    Hoi Jessica,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en geen heimwee heb! Heeft iemand jou geen "pannekoeken" leren bakken???
    Wij wensen je 'n hele fijne en gezellige Kerst toe, en natuurlijk alle goeds gewenst voor het Nieuwe jaar!!!
    Geniet van de vakantie.

    Liefs van ons allen, "De Van Middelaartjes".

  • 18 December 2012 - 16:47

    Han:

    Hee donkey girl

    wederom een leuk verslag, ook al weet ik uiteraard al veel toch leuk om te lezen
    Ook namens mij heel fijne kerstdagen en een mooi 2013 voor je toegewenst.
    Wij zullen een kaarsje voor je aansteken om alle A cijfers te gaan behalen .

    Veel liefs and many kisses Dad

  • 18 December 2012 - 19:02

    Anne En Christel:

    Hoi nicht we hebben je verslag weer gelezen. Maar dat je mama's je niet heeft geleerd hoe je pannenkoeken moet bakken dat valt ons tegen
    Hier hebben we ook zin in de kerst en staan de cadeautjes ook onder de boom
    Maar dat we daarna twee weken vrij zijn is het leukste kusjes van ons
    En natuurlijk een mooi en leuk begin van 2013 -xxx-jes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vermontville

AMERIKA 2012/13

jaartje amerika!

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2013

last weeks.

29 April 2013

spring break

18 Februari 2013

more memories

13 Januari 2013

holiday

17 December 2012

en daar gaan we weer.
Jessica

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 9323

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 10 Juni 2013

AMERIKA 2012/13

Landen bezocht: