last weeks. - Reisverslag uit Vermontville, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu last weeks. - Reisverslag uit Vermontville, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu

last weeks.

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 Juni 2013 | Verenigde Staten, Vermontville

de laatste paar weken zijn ongelofelijk snel gegaan na de vakantie, maar het waren wel de leukste paar werken van het jaar.

het laatste weekend van april is het syrup festival in het dorp, dat betekend dat het feest is het hele weekend lang. het drop staat op z'n kop en er komen duizenden mensen langs. we hadden de meiden allemaal uitgenodigd voor een slaapfeest het hele weekend lang. vrijdags was de optocht waar de international club in mee liep. we hadden allemaal onze eigen vlaggen waar we in mee liepen, het weer was heerlijk vrijdag en zaterdag niks te klagen.
we hebben alle kraampjes gezien en in de attracties gezeten.
zaterdag avond hadden we een kampvuur met marshmallows, het was een top weekend.

het weekend erop , de dag waar ik het hele jaar naar uit heb gekeken : PROM!
marielisa en ik hadden geen date maar dat geheimpje zit zo;
we hadden eerder in het jaar een grap gemaakt ja we kunnen wel met iemand uit de militaire. waar we op dat moment niet zo serieus in waren maar we het wel een goed idee vonden. dus iets meer dan een maand voor prom hebben marielisa en ik een paar e-mails gestuurd naar militaire basissen. toen we op vakantie waren hadden we een bericht van een officier die ons wel wilde helpen , sandra heeft hem terug gebeld en we waren helemaal vrolijk. na een paar telefoontjes en paar dagen later had de officier al sowiso een iemand gevonden en was bezig met de 2de persoon.
een week voor prom was de bom aanslag in Boston, waardoor iedereen in de militaire drukker was want er moest extra beveiliging zijn overal. waardoor ons date idee niet door kon gaan.
marielisa en ik waren teleurgesteld maar het was niet een groot probleem. we hadden sandra en grandma sue uiteten genomen , en die hebben ons afgedropt voor ons feest, waar we het met al onze vriendinnen heel gezellig hebben gehad!

marielisa en ik waren vooral druk met voetbal elke dag na school trainen, en gemiddeld 3 wedstrijden per week. ons team is erg gezellig en we hebben het naar ons zin.
school ging als een trein, het 3de en laaste trimester ging me veel beter af. mijn cijfers waren de beste van het hele jaar, zelf wiskunde ( wat een wonder) school vloog voorbij en voor ik het wist was het alweer ZOMERVAKANTIE.
maandag avond hadden we honorsnight waar leerlingen van ons jaar scholarships krijgen voor hun college en later kregen we allemaal onze awards van de klassen die we hadden.

de dag erna zijn we met het hele leerjaar naar een indoor fun center geweest waar we konden karten lasergamen en allemaal video games konden spelen, maar het beste; UNLIMITED PIZZA!!
ik kon niet wachten tot de dag erna ; we gingen met de international club onze laatste trip maken ; Niagra falls.
na vroeg opgestaan te hebben en een rit van 10 uur lang gehad te hebben waren we eindelijk aangekomen in newyork.
we waren op loopafstand van de falls. wat geweldig was overigens.
natuurlijk veel foto's gemaakt.
de volgende dag zijn we met de maid of the mist geweest, wat een boottocht is onder de falls, dat was mooi maar je zit met heel veel mensen in een boot gepropt. na de boot zijn we naar cave of the wind geweest waar je weer een apenpakkie aankrijgt tegen het water deze was met allemaal trappen waar je veel beter foto's kan maken en onder een gedeelte van de waterval kan staan. deze vond ik persoonlijk veel leuker om te doen.
's avonds zijn we met een stel of 4 mensen naar canada geweest want met ons visum konden we gelukkig 1x in en uit .
over de brug gelopen en in canada aangekomen ( stempel in mijn paspoort yess!) zag je meteen het verschil tussen amerika en canada.
in amerika zaten meer alle touristen, vooral veel chinezen. in canada was het veel netter qua uiterlijk van de winkels en alles verschil tussen kleding ook.
ik heb de paar uurtjes in canada genoten totdat het ging regenen en ik geen jas bij mij had. dus zijn we maar terug gelopen naar het hotel waar we nog even gezwommen hebben.
de dag erna weer een 10 uur lange rit terug gemaakt , maar het was het zeker waard.

de week heerlijk uitgeslapen en lekker dingen voor onszelf gedaan.
vrijdag's hadden we graduation wat onze laatste keer op school was.
het was vanwege het weer in de gymzaal ipv buiten , wat uiteindelijk wel buiten gekund had maarja.
het was bloedheet, we hadden onze mooie graduation outfit aan en waren allemaal op alfabet in lijn opgesteld waar we allemaal in onze rij naar voren kwamen later om ons 'diploma' te krijgen. nadat iedereen zijn diploma heeft gekregen hebben we ( ja zoals in films ) onze caps in de lucht gegooid.
het was een mooie avond, maar het maakte me ook beseffen dat mijn jaar in amerika er bijna op zit .

dat weekend hadden we onze afscheids BBQ georganiseerd voor vrienden waar we veel mee optrokken dit jaar.
mijn koffers staan gepakt op de laaste dingen na , marielisa vliegt zaterdag terug naar mexico wat natuurlijk een huil afscheid gaat worden, en zondag vlieg ik dan terug nog 3 nachtjes en dan ben ik weer terug in nederland
dit jaar is ongelofelijk snel gegaan, de vrienden die ik erbij heb gekregen en de ervaring die ik heb opgedaan zou ik voor niks en niemand willen ruilen. het is het zeker waard geweest, en natuurlijk is niet elke dag makkelijk geweest ik heb het naar mijn zin gehad.




  • 06 Juni 2013 - 19:24

    Betsy:

    Wat een ontzettend mooi jaar heb jij achter de rug. Dat wil zeggen bijna... Ik heb je verslagen en berichten met veel plezier gelezen. Je hebt zoals je het zelf al zegt een ervaring achter de rug die niemand je meer af kan nemen. Prijs jezelf gelukkig meis! Geniet nog van de laatste dagen en ik wens je alvast een safe flight !! Groetjes xxx

  • 06 Juni 2013 - 20:28

    Pia:

    Wat een ervaringen allemaal. Prachtig dat je dit allemaal hebt kunnen doen en meemaken. Het zal weer een hele verandering worden voor je. Ik heb genoten van je verhalen al heb ik hier en daar ook wel eens iets gemist. Maar erg leuk dat we zo een beetje konden meegenieten. Goeie vlucht terug en zet je schrap voor de knuffels van Manon en Elieke en Han!!
    groetjes van Ruud en mij.

  • 06 Juni 2013 - 21:33

    Han:

    Ja ja meissie, zo snel gaat het, je denkt een jaar, maar dat jaar ging erg snel voorbij.
    De ervaringenen die je het afgelopen jaar hebt opgedaan, zijn zo veel waard, dat ga je binnekort pas echt beseffen.
    Ook ik heb genoten van je verslagen maar ben toch ook wel stiekem erg blij dat je weer naar huis komt.
    Ik ben erg trots op je dat je het toch maar hebt gedaan, helemaal in je eentje naar de andere kant van de wereld is niet niks, dus respect heb je zeker verdiend.

    Ook ik wens je alsvast een goede vlucht en zal samen met je moeder en Manon op Schiphol klaar staan om je op te wachten.

    xxx pappa




  • 06 Juni 2013 - 22:05

    Rinse:

    Wauw! Wat heb jij echt een fantastisch jaar gehad!
    Ik heb echt genoten van je verslagen, en wat de rest ook zegt: Wat is t snel gegaan, die tijd.
    Veel plezier nog de laatste dagen en zekerste weten tot snel! <3

  • 06 Juni 2013 - 22:14

    Linda:


    Jeetje, het laatste verslag alweer!
    Wat een geweldig jaar heb je daar gehad, en leuk dat we via de blog een beetje konden meegenieten.
    Straks natuurlijk lekker weer thuis, maar dat zal zeker ook wennen worden weer hier in ons kleine kikkerlandje!
    Geniet nog even van de laatste dagen en dan op naar paps en mams, zuslief en al die anderen die je ongetwijfeld ook enorm gemist hebt!

    Groetjes,
    Linda
    (en Huub, Li Sha & Lan Gui)

  • 07 Juni 2013 - 13:16

    Christel:

    Hé nu al weer een jaar om, wat vliegt de tijd nou ik heb je en jaar kunnen volgen en dat was leuk om te doen, maar aan deze kant van de wereld ging het leven ook verder bereid je maar voor, er komen heel veel verhalen van alle mensen die jouw een jaar lang hebben gemist en dan allemaal bij willen kletsen
    Ik wens je een mooie vlucht terug en tot volgende week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vermontville

AMERIKA 2012/13

jaartje amerika!

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2013

last weeks.

29 April 2013

spring break

18 Februari 2013

more memories

13 Januari 2013

holiday

17 December 2012

en daar gaan we weer.
Jessica

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 1369
Totaal aantal bezoekers 9328

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 10 Juni 2013

AMERIKA 2012/13

Landen bezocht: