holiday - Reisverslag uit Detroit, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu holiday - Reisverslag uit Detroit, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu

holiday

Blijf op de hoogte en volg Jessica

13 Januari 2013 | Verenigde Staten, Detroit

eindelijk heb ik tijd om op mijn blog te schrijven, wat alweer 4 weken geleden is.

de week voor de vakantie was het schietincident met newtown, heel amerika was ''geraakt'' ik zat in de klas mijn 5e lesuur; current events ( alles over het nieuws) een klasgenoot van me komt gillend het lokaal ingerend en verteld wat ze heeft gehoord dus wij zetten de tv aan en ja, niks anders nieuws dan dat. natuurlijk waren er nog niet veel details maar ze wisten al wel het aantal doden en wie de schutter was.
die week hoorde je niks anders dan wat er was gebeurt en mensen praten der allemaal over. Dus natuurlijk kon ik bijna geen ander nieuws vinden voor mijn current event klas. en langzaam werd ik gewoon zelf persoonlijk geraakt , zo sneu vond ik het en ik was niet de enige. veel mensen deden opeens goede dingen voor andere zo hoorde ik op het nieuws dat iemand onbekend de schulden voor anderen bij de wallmart heeft betaald geen idee hoe veel maar het was veel! zo las ik bij iemand op facebook dat ze 5 dollar op de auto getaped had gekregen en zij heeft het weer aan een belringer gegeven bij de wallmart.

de dag voor de vakantie hebben we kerstkoekjes gemaakt voor sandra zodat ze die mee kon nemen naar haar kleuterklas. maarja dat draaide uit in een bloemgevecht in de keuken alles helemaal wit hahaha.

vrijdag's EINDELIJK VAKANTIE!!!!!
2 weken lang lekker niks doen.
die avond vierden we gezellig met ons vrienden clubbie een vroege kerst.
dus na de cheertraining van sis zijn we naar mike's huis gegaan.
met maria's mini roze kerstboom hadden we toch wat, want mike had geen kerstboom dit jaar. we hadden het heel gezellig en vooral veel lol met z'n alle. en de cadeau's die we elkaar hebben gegeven waren geen ''onzin cadeau's '' maar dingen die we echt konden gebruiken.

de dag daarna zijn we met zijn 4e naar ''holland'' geweest een stad in Michigan. we zijn naar een nederlandse winkel geweest met nederlandse producten, ME HAPPY!! ik werd even helemaal gek dus inkopen gedaan : drop , hagelslag, speculaas .

maandag's was het kerstmis, marielisa en ik hadden een kerst taart gemaakt , de binnenkant was met 2 verschillende kleuren en naar mijn mening heel erg goed gelukt.
james , britney & de baby kwamen langs voor het avondeten,
en daarna hebben we de cadeau's opengemaakt. 2 hebben we bewaard voor de volgende ochtend.
1e kerstdag zijn we de hele dag in onze pyama gebleven en niks byzonders hebben we gedaan, kerstfilms gekeken en gegeten.
natuurlijk ook onze 2 cadeau's opengemaakt.
ik had mijn grootste cadeau bewaard en het was het grootse van allemaal en daar was i zo blij mee, totdat ik het open maakte en het bleek dat het dozen in dozen in dozen in dozen bleken te zijn . dus k was wel even bezig.
uiteindelijk was het een pyamabroek van de grinch die ik graag wilde haha.
het weekend voor oud en nieuw zijn marielisa en ik een nachtje meegeweest naar het vakantie huisje van mariana's hostfamily.
was een rit van 4 uur, maar het was supermooi, we hebben een sneeuw wandeling gemaakt door het bos, niet te lang want het was heel erg koud door de wind. we hadden ons voorgenomen naar het meer te lopen de volgende dag maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan. we hebben ons vermaakt met het kijken van disney films!

met oudjaar zijn we naar een feestje geweest van een familie lid.
mike was gezelig met ons, maar het feestje was meer voor kleine kinderen dan voor ouderen. en natuurlijk alcohol vrij. ( niet dat ik mag drinken tijdens het programma maar dronken mensen zien is grappig) dus pas rond 11 uur kwamen er een paar shots ,en mensen kwamen los , dat werd tijd.
om 12 uur iedereen een gelukkig 2013 gewenst en ja dat is het niks. geen vuurwerk te zien, dit is amerika.
om 00.30 dus weer richting huis, maar eerst een ontbijt halen bij taco bell.
nog tv gekeken tot 3 uur toen vond ik het wel weer mooi geweest en ben ik mijn bedje ingedoken.
de feestdagen waren dus een beetje tegen gevallen maar daar had ik me al op voorbereid niks is hetzelfde als thuis, maar toch ben ik blij dat ik heb kunnen zien hoe anderen het doorbrengen.

de rest van de dagen hebben we gewoon rustig aangedaan en uitgerust,
natuurlijk kon ik de laaste 4 dagen niet meer in slaap komen omdat mijn ritme helemaal door de war was.
school is weer begonnen en ik kan niet wachten tot het weer vakantie is, we moeten nog 10 weken , ik tel ze nu al af.
mijn cijfers gaan nogsteeds goed en deze periode gaat veel beter.

gisteren zijn we met de international club naar Detroit geweest waar we bij het tigers stadion zijn geweest, waar baseball word gespeeld. natuurlijk geen wedstrijd gekeken want het is geen wintersport.
we hebben een rondje gemaakt door de stad met een soort tram een paar meter hoog. En we hebben gegeten bij een beroemd pizza reastaurant, heel lekker maar na een pizzapunt zat ik al vol. gelukkig deelde we de pizza met 6 personen.
we hebben een rondje gemaakt op het eiland, waar we canada konden zien. DAARNA zijn we naar (mijn favoriete gedeelte van de dag) de mall geweest voor WINKELEEEEEEN!!! we hadden iets meer dan een uurtje, dus dat was speedshoppen.
een geslaagde dag dus.
over 3 weken gaan we naar een worldmarket met de club dus ben benieuwd naar dat.

totsnel!
p.s reacties zijn welkom! altijd leuk om te lezen!

  • 13 Januari 2013 - 23:23

    Rinse:

    AAAAAAAAH! Heb je net nog gesproken, maar toch nog een gelukkig 2013 he :)
    Hier gelukkig wel vuurwerk, oliebollen en alles :$

    Toch vet om te lezen hoe dingen daar zo anders kunnen gaan maar dat het voor hun weer zo normaal is. Weirdo's :p

    enjpy enjoy meissie!

  • 14 Januari 2013 - 18:27

    Jaap:

    Hoi, dat was inderdaad al weer een tijdje geleden. Wat moet ik me bij een grinch pyjama voorstellen, behalve dat hij groen is. Mooi dat het beter gaat met je cijfers.
    Hoe ga je al die kleding meenemen na al dat shoppen.
    Vond het wel even leuk oudejaarsnacht op skype, volgens mij kon je ons niet goed volgen.
    Hier gebeurd weinig bijzonders, even spannend geweest met mijn vader, deze had 7 dagen op ic gelegen, maar is wonderbaarlijk hersteld en nu weer thuis. Heeft alleen nu wel verzorging nodig. Aankomend weekend weer lekker naar Ajax toe met je vader en zus. Ben benieuwd wat het gaat worden.
    Groetjes Jaap

  • 21 Januari 2013 - 11:50

    Lisa:

    volgend jaar gaan we knallend het jaar in samen met kip6!
    x loveyou

  • 25 Januari 2013 - 14:32

    Martijn:

    Fijn om te zien dat je het zo super hebt daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Detroit

AMERIKA 2012/13

jaartje amerika!

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2013

last weeks.

29 April 2013

spring break

18 Februari 2013

more memories

13 Januari 2013

holiday

17 December 2012

en daar gaan we weer.
Jessica

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 9325

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 10 Juni 2013

AMERIKA 2012/13

Landen bezocht: