spring break - Reisverslag uit Tennessee, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu spring break - Reisverslag uit Tennessee, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu

spring break

Blijf op de hoogte en volg Jessica

29 April 2013 | Verenigde Staten, Tennessee

al weer een tijd geleden dat ik mijn blog heb bijgewerkt, maar veel tijd heb ik niet meer over aangezien ik het zo druk heb

mijn examens heb ik gehad en natuurlijk alle vakken gehaald nu zit ik dus in het 3e & laatste trimester, de tijd begint nu echt op te schieten nog 6 weekjes!
de afgelopen tijd ben ik druk geweest met school en sport, ben begonnen aan voetbal. voor degene die mij goed kennen zitten nu met een open mond voor de computer te staren, want ik ben echt geen voetbal meisje. maarja alles proberen in je exchange year toch? het weer zat de 1e 2 weken niet mee dus hadden we veel binnen moeten trainen, en onze eerste wedstrijd was de 1e keer buiten., dus die wedstrijd hadden we dus compleet verloren, maar we hebben verbeteringen en een erg gezellig team.

In de 1e week van het nieuwe trimester hadden we homecomming week , hetzelfde als we hadden aan het begin van het jaar. Alle dagen verkleden met een thema en vrijdag’s het laaste uur met de hele school in de gymzaal voor spelletjes tegen alle andere leerjaren. Natuurlijk winnen de ‘’seniors’’ want ze spelen fals..
Begin maart zijn marielisa en ik samen met mariana en haar gastouders naar Detroit geweest voor de Lion King musical, aangezien we eerst verdwaald waren in de stad omdat haar hostmoeder geen navigatie heeft duurde het even voordat we er waren haha, Maar het was het zeker waard!

De kerk had op een donderdag avond een dinner georganiseerd voor mensen in het dorp om de start van het maple syrup te beginnen.( het dorp staat bekend om de siroop die ze uit de bomen halen ) Iedereen nam wat te eten mee en het was eigenlijk nog best wel druk. We zaten aan tafel met ouderen maar lol hebben we gehad.
Na het eten kegen we siroop om er maple candy van te maken, de siroop ging in een schaaltje en we moesten roeren en roeren en roeren en roeren… totdat het een lichtwitte kleur kreeg. Dan op een bakpapiertje laten rusten totdat het hard werd. NIEUWE VERSLAVING CANDY ! heeeerlijk .

Voor onze community service zijn we met sandra mee geweest naar haar werk op de kleuterschool, waar we de hele dag hebben geholpen bij het buitenspelen en de lunches, ze hadden die dag en tekort aan leerkrachten dus onze help kwam goed van pas!
Ons help werd gewaardeerd want de week erna kreeg sandra een cadeautje voor ons met popcorn smaken ! marielisa en ik zijn verslaafd aan popcorn met verschillende smaken vandaar, perfect cadeau!

Met de International club zijn we deze maand naar de hoofdstad van de state geweest, Lansing.
We hebben een rondleiding gekregen in het belangrijke gebouw , waarvan ik niet op de Nederlandse naam kom gaat lekker…
En later hebben we pizza gegeten met een belangrijke republican, naam natuurlijk ook vergeten.
Natuurlijk waren we weer op tijd terug op school zodat we geen voetbal training miste.

En jaaaaaaaaaaaaaaaa eindelijk na 10 weken school SPRING BREAK!!!
We hadden op het laaste moment besloten om naar Tennessee te gaan voor een paar dagen, waar we ons goed vermaakt hebben, natuurlijk verstond ik de eerste 2 dagen niks van het engels want het accent is daar heel anders.
We zijn een van de dagen wezen mijnen in North Carolina waar we echte rubies hebben gevonden. ( heel interessant om te lezen maar toch 7 karaat gevonden , vast niet veel waard)
Ook zijn we nog een dagje naar Chicago geweest waar we naar de willis tower in zijn geweest voor een uitzicht over heel Chicago.
Daarna door gelopen naar de zilvere boon zoals marielisa het noemt voor een paar foto’s want die wilde ze graag . Voor avond eten zijn we naar een beroemd pizza restaurant geweest waar je met markers overal in het restaurant kon schrijven, natuurlijk hebben we een mark achter gelaten.

Dit weekend hadden we Syrup festival in het dorp.
alles staat op zijn kop , de straten werden afgezet heeeeeeeeeeeeel veel mensen kwamen opeens overal vandaan en de attracties stonden klaar hele weekend een ‘’feestje’’ dus .
De meiden hebben het hele weekend hier doorgebracht en natuurlijk weer met z’n alle op marielisa der kamer geslapen.
Zaterdag’s hebben we in de optocht gelopen met de international club we hadden allemaal onze eigen vlag waar we mee liepen het was 22 graden dus alles was eigenlijk perfect!
Hebben amish ijs geprobeerd met maple syrup smaak HEEEEEEEEEEERLIJK.
’s Avonds hebben we nog een bonfire gehad in de tuin.
Zondag’s was het regenachtig dus veel minder mensen waren er ,we zijn nog even bij de armworstel wedstrijd geweest maar dat was het eigenlijk wel..

dit was denk ik het moeilijkste blog tot nu toe, het was lang geleden dat ik heb geschreven maar NEDERLANDS is nu zo lastig kom gewoon niet meer op bepaalde woorden...

• 29 April 2013 - 19:07

Jaap:

Ben benieuwd of je straks een accent hebt als je weer thuis bent, straks moet je nog een inburgerings cursus doen.