Newyork part 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu Newyork part 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jessica van Moerkerk - WaarBenJij.nu

Newyork part 2

Blijf op de hoogte en volg Jessica

31 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

hello everybody here i am again!

vandaag was een super maar ook zware dag, we hebben veel moeten lopen maar dat was het zeker waard.
na het ontbijt zijn we naar de subway gelopen ( nee niet die broodjes zaak )maar de metro. na een rit van een half uurtje waren we aan de andere kant van de stad, heerlijk van de zon genoten want ja wat moet je anders doen met 25 graden, volop zon & een strak blauwe lucht !

na een uurtje vrije tijd gehad te hebben zaten we op de boot naar liberty island, waar we weer een uurtje vrije tijd kregen natuurlijk gingen wij meteen naar het vrijheidsbeeld om foto's te maken (net zoals 1000 andere toeristen..)

liberty island gehad op weg naar financial district
daar stond een standbeeld van een stier schijnbaar als je de ballen daarvan aanraakte bracht het geluk??

juist........

na financial district zijn we naar ground zero geweest.
het was echt heel raar om te bedenken dat een paar jaar geleden op die plek zoveel mensen dood zijn gegaan. de twin towers waren ze al wel volop aan het herbouwen. in de free time natuurlijk een hotdog gehaald bij een kraampje langs de kant van de weg, want ja ik ben in newyork en dan moet je toch wel DE HOTDOGS van $1.75 testen.
nouja, het was niet geweldig.... had gehoopt op een nieuw verslaving.
celine heeft die wel ontdekt want die wilde daarna meteen naar de starbucks (pas de 3e in 3 dagen ) niet dat ik het erg vond dat we weer gingen ILOVE IT

chinatown was natuurlijk niet te ontbreken vandaag.
elke 3 meter die we liepen werden we door chinezen of negers aangesproken die vroegen of we een rolex wilde kopen / wilde onderhandelen over de prijzen in hun winkel maarja, elke winkel verkocht hetzelfde.. luchtjes, tassen & sieraden dus ga dan maar is uitzoeken welke het goedkoopste is.
uiteindelijk hebben we wat af kunnen dingen hahahaha.

toen we chinatown overleefd hebben zijn we weer terug naar de subway gegaan voor weer een gezellig ritje & een lange wandeling terug naar het hostel, waar het vanavond pizza avond was.
die vielen ook tegen, vooral als je die heerlijke dominos pizza's gewend bent die ik hier nog niet tegen gekomen ben balen.....

nou en daar zit ik nu op de kamer met floris , kevin & celine allemaal onze blog bij te werken over hoe leuk amerika tot nu toe is en dat we niet kunnen wachten om zaterdag naar onze hostfamily's te gaan!

kisses and hugsss xxxx